Door op 3 juli 2014

PvdA op Schutsemarkt 2014 in Nieuwe Pekela

KnikkerpotNaast de vele gesprekken over lokale en landelijke politieke zaken is er ook volop gegokt op onze knikkerpot. Iedereen kon gratis een gokje wagen over het aantal knikkers. In totaal hebben 84 personen een schatting gemaakt van het aantal knikkers in de glazen pot op onze stand. De geschatte leeftijd van de deelnemers lag zo tussen de 6 en 90 jaar. Eenmaal oog in oog met die pot met knikkers was het toch niet zo gemakkelijk een goede schatting te maken. Maar er werd vrij serieus gewikt en gewogen en geteld. Slechts in een enkel geval zakte de moed in de schoenen en werd er lukraak een getal opgeschreven. De uitkomsten varieerden van 100 tot ruim 1000 knikkers. 30 personen zaten boven het exacte aantal en Winnaars knikkerpotdus 54 er onder.
Niemand had het juiste aantal van 432 knikkers voorspeld, maar Peter en Daniël Bakker uit Boven Pekela zaten er met 440 het dichtste bij en verdienden daarmee een heerlijke taart. Voorzitter Jan Kamphuis feliciteerde de winnaars van harte en overhandigde hen de heerlijke taart.