PvdA: UIT LIEFDE VOOR GRONINGEN

21 januari 2023

De PvdA wil het rechts beleid van dit kabinet ombuigen en heeft daarvoor uw stem nodig.

In Veendam in van Beresteyn vond vrijdag 20 januari de start plaats van de verkiezingscampagne van de PvdA. De verkiezingen van Provinciale Staten, en indirect de Eerste Kamer, zijn op 15 maart a.s. Gelijk met deze verkiezingen worden ook de nieuwe bestuursleden voor de Waterschappen gekozen.

Beide bestuurslagen zijn voor links en dus de PvdA zeer belangrijk. Om het rechts beleid om te buigen, is een groot zetelaantal en dus stemmen op de PvdA nodig.

PvdA Gewest Groningen luidde de start in van de verkiezingscampagne. PvdA Veendam was gastheer en combineerde de happening met de traditionele nieuwjaarsborrel.

Foto: Bert Buiring

Piet van Dijken, de bekende journalist, spreker en ooit toekomstig lijstduwer van de PvdA, interviewde diverse sprekers van PvdA Veendam, Kledingbank Maxima, Buurtsupport en last but not least Tjeerd van Dekken, lijsttrekker van de PvdA Provinciale Staten.

Tjeerd sprak vanuit zijn hart over het belang van een sterk en groot PvdA. Zijn verleden heeft hem visie gegeven hoe belangrijk het is om mensen die het nodig hebben te ondersteunen en tegengas aan Rechts Eigenbelang te geven.

Relatie-armoede (generatie op generatie) en nu het steeds meer voorkomende energiearmoede; en helaas komt energiearmoede voor veel mensen zelfs bovenop hun bestaande, nijpende situatie. Met andere woorden, de verwarming stond al laag of zelfs uit! Dit zijn voor de PvdA speerpunten om aan te pakken. Ook vanuit de Provincie wil de PvdA zich stevig laten horen op huisvestingsproblematiek en bijvoorbeeld  isolatiehulp. Tjeerd riep de zaal op om met alle kracht campagne in alle afdelingen van de Provincie Groningen te voeren zodat we met veel zetels een vuist kunnen maken tegen rechts beleid en de pseudo linkse ondersteuning.

En dat alles UIT LIEFDE VOOR GRONINGEN!